
Андрусь Такінданг бачыць сэнс існавання ў радасці. Яго бацька з Рэспублікі Чад. Маці з Беларусі. Вось і Андрусь размаўляе па-беларуску, а сваё жыцце прысвячае мастацтву — грае ў гуртах «Recha» і «Гаротніца», малюе, піша вершы. Андрусь марыць, каб на вуліцах Мінска было больш музыкаў і, як вынік, еднасці грамадства. Яго мінскі маршрут — гэта своеасаблівая сувязь паміж учора, сёння і заўтра.
Андрусь Такінданг нарадзіўся ў Мінску. Пачаў хадзіць у дзіцячы садок, а пасля з’ехаў у вёску да бабулі, дзе пражыў да пятага класа. Калі ён вярнуўся ў Мінск, паступіў у каледж мастацтва імя Ахрэмчыка, які і паўплываў на яго далейшы творчы лёс.
Андрусь размаўляе па-беларуску амаль з пялюшак. «У вёсцы я вучыўся ў беларускамоўнай школе, — кажа ён. — Калі паступіў у каледж, у нас былі аўтарытэтныя беларускамоўныя выкладчыкі. Для мяне мова — рэч натуральная. Тым больш, што мая маці заўсёды размаўляе па-беларуску».
Сярэдзіну і канец 1990-х Андрусь называе часамі экзатычнымі. «Мінск быў трошкі іншым, больш небяспечным, — распавядае музыка. — Больш яркім і разнастайным. Былі рокеры, панкі, шапікі на вуліцах. Калі ты ішоў праз парк на вучобу, у цябе маглі забраць грошы хлопцы з нажамі. Пасля мы збіраліся сваёй гурбой і ішлі шчыміць тых хлопцаў. Гэта былі часы вулічнага жыцця, у якім быў драйв. Якая клёвая справа — закідаць міліцыянераў снежкамі! Проста супер. Усе насілі газавыя балончыкі, сцізорыкі. Лічылася ганебным быць гопнікам. Увогуле субкультурнае жыццё ў тыя часы было больш вострым. Зараз яно згладжанае. Сутычак паміж групоўкамі амаль няма. А раней мы вельмі зацята адстойвалі свае думкі і ідэалы свабоды. Не хачу сказаць, што «вось былі часы…» Але аб’ектыўна тады можна было спакойна пабачыць N.R.M., Neuro Dubel у парку і па тэлевізары. Уключыць БТ і паглядзець перадачу «Акалада» ці Рок-каранацыю. Па радыё выходзілі перадачы Вольскага і Касі Камоцкай. «Ляпис Трубецкой» спяваў сцёбныя кабацкія песні, а Вольскі — патрыятычны рок. Цяпер, як мы бачым, сітуацыя памянялася».
Андрусь Такінданг нарадзіўся ў 1983 годзе.
Скончыў мастацкі каледж імя Ахрэмчыка і Беларускі дзяржаўны ўнівэрсытэт культуры. Мастак, музыка, паэт. Удзельнік гуртоў «Recha», «Гаротніца».
Андрусь Такінданг мае свой улюбёны пешы маршрут па Мінску, які пачынаецца ад касцёла св. Сымона і Алены, што на плошчы Незалежнасці.
«Чырвоны касцёл адкрыты ад раніцы да позняга вечара. Ёсць тэатральная зала, часам адбываюцца экскурсіі. У савецкія часы ў касцёле месціліся і Дом кіно, і склад… А напрыканцы 1980-х і напачатку 1990-х людзі пачалі адстойваць святыню, і ў выніку касцёл стаў важным сімвалам перамогі грамадскасці над сістэмай», — кажа музыка.
Мінск Андруся — Мінск мастацкі. Галерэя Інстытута культуры, Палац мастацтва, майстэрні — усе гэтыя месцы праходзілі праз лёс беларуса Такінданга. Але галоўныя куткі горада ён звязвае менавіта з музыкай, а дакладней — з вулічнымі канцэртамі і спробай падарыць мінчукам пачуццё радасці.
«Аднойчы мы вырашылі паехаць у Віцебск і граць на вуліцах падчас «Славянскага базару», — распавядае Андрусь. — Гэта было, здаецца, у 2004 годзе, калі там адбыўся нейкі выбух. Віцебскія музыкі нам сказалі, што ў горадзе ўсё вельмі жорстка: нічога нельга рабіць, нават выходзіць на вуліцы. Мы не паспелі набыць квіткі на цягнік і засталіся ў Мінску. На душы было пагана — быццам, гэта твая краіна і адначасова не твая. Мы ж не злодзеі нейкія… І вырашылі, што ўжо, калі паміраць, то з музыкай. Пайшлі да Мінскай Ратушы, сталі на тым месцы, дзе зараз узведзена дзіцячая філармонія, узялі комбікі на батарэйках. І думаем — пайграем хвілін 5. Было непрынцыпова колькі, бо калі б мы гэтага не зрабілі, тады не адчувалі б сябе свабоднымі. Мы хацелі заставацца людзьмі ў любой сітуацыі. І гэта наша разуменне свабоды».
Музыкі пачалі граць, сабраўся натоўп, але, як узгадвае Андрусь, міліцыя нікога не забрала. «Тады мы пачалі збірацца амаль на кожныя выходныя, — кажа ён, — і перамясціліся непасрэдна да Ратушы. У выніку на нашых выступах стала збірацца да 200 чалавек — велізарная колькасць для такіх вулічных незапланавых канцэртаў».
Канцэрты ля Ратушы Андрусь Такінданг называе «выспай свабоды і сапраўднай радасці». «Часам людзі ў нас прыгнечаныя і ў сваіх праблемах, — разважае музыка. — Многа іх па галаве «б’юць». Але ж тут прыходзілі нашыя гледачы, а таксама звычайныя людзі, якія ішлі з працы ці гулялі. Яны спыняліся, і стваралася своеасаблівая кампанія радасных людзей. Гэтае месца было нашым паратункам».
Канцэрты ладзіліся да лета 2011 года. Пасля тэракту ў метро і вулічных акцый, што адбыліся ў краіне, «Recha» узяла тайм-аўт. Такое рашэнне Андрусь тлумачыць проста: «Пасля вулічных акцый з воплескамі я ўявіў, што вось мы выступім, збярэцца чалавек 100-200 і хтосьці пачне пляскаць… І мы вырашылі ўсё ж такі не граць, бо адказныя за сваіх слухачоў. Была верагоднасць, што звычайныя мінакі, якія затрымаюцца, каб паслухаць музыку, могут апынуцца ў вязніцы».
Але Такінданг абяцае, што канцэрты ля Ратушы нарэшце працягнуцца. «Чаму яны важныя? — задае сам сабе пытанне Андрусь. — Бо гэта сведчыць пра тое, наколькі народ разняволены і мае ўнутраную свабоду. Без радасці і свабоды няма нацыі. Людзі жывуць не толькі для таго, каб працаваць і гля-дзець тэлевізар. А каб усміхацца адзін аднаму, радавацца простым момантам жыцця. Калі ў краіне і ў яе сталіцы не граюць вулічныя музыкі, гэта паказальнік хваробы. Горад можа быць чыстым і дагледжаным, але калі там не стае ўсмешак, калі не прынята вітацца, калі ў аўтобусе не будуць саступаць месца жанчынам, тады гэта смерць для сталіцы, і адпаведна — для ўсёй краіны. Эканамічны крызіс — гэта толькі бачнае наступства таго, што адсутнічае радасць і еднасць».
Мінск Андруся — гэта намаганне змяніць жыццё да лепшага. Ён захапляецца мужнасцю жанчын, якія сёння адстойваюшь Кляштар Святога Язэпа. «Гэты старажытны кляштар доўгі час быў архівам, — кажа Андрусь. — Цяпер ёсць прапановы зрабіць там казіно і нейкі гасцінічны комплекс. Гэта, канешне, дзіўная сітуацыя і ў наш час трошкі дзікая. Калісьці Чырвоны касцёл адстойвалі людзі. Падобная сітуацыя склалася і сёння. Штодзень вечарам ля сцен Кляштара Святога Язэпа збіраюцца жанчыны і бабулькі. Яны прыходзяць сюды на працягу гадоў сямі кожны дзень. Яны не крычаць, а проста стаяць і моляцца. Гэта тыя людзі, якія мяняюць рэчаіснасць. Героі з неба не прыходзяць. Юры Гагарын паляцеў жа ў космас з зямлі, а не наадварот. Дзе пачынаецца эпас краіны? Не прапагандысцкі, а сапраўдны. Вось гэтыя людзі і ёсць соль нацыі».
На думку Андруся, Мінск — гэта той горад, які пакуль ствараецца. «Мінск у многім савецкі, — кажа музыка. — Сябрам-замежнікам гэта часта падабаецца. Іх весяліць такі мегасанаторый. Зразумела, важна зберагаць тое, што мы маем і што засталося. Не варта спяшацца зрабіць казіно ці рэстаран з касцёлу. Я прымаю Мінск такім, які ён ёсць. І мяняю яго, наколькі хапае сіл. Паколькі я не архітэктар, то з дапамогай сваёй музыкі. Кожны з нас стварае горад, бо горад фармуецца разам з нацыяй. А мы — нацыя, якая яшчэ ў дарозе. Для мяне важна, каб гэтая дарога вяла не ў прорву, а да нейкага развіцця».
OOO «Высококачественные инженерные сети» осваивает новейшие технологии в строительстве инженерных сетей в Санкт-Петербурге. Начиная с 2007 года, наша компания успешно реализовала множество проектов в области строительства инженерных сетей: электрическое обеспечение, водоснабжение и газоснабжение. Более подробная информация на сайте: http://spbvis.ru/
Комментарии